1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację ................................................................................................... Załącznik Nr 1 do Uchwały Rady Gminy Solina Nr II/11/02 z dnia 6 grudnia 2002 r. DN - 1 DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI na 2. Rok ........................................ Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm.). Składający: Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową. Termin składania: Do 15 stycznia każdego roku podatkowego; w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Wójt Gminy Solina, właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI 3. Wójt Gminy Solina 38 - 610 Polańczyk, ul. Wiejska 2 B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić) * - dotyczy składającego deklarację niebędącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE 4. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. osoba fizyczna q 2. osoba prawna q 3. jednostka organizacyjna q 4. spółka nie mająca osobowości prawnej 5. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. właściciel q 2. współwłaściciel q 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz 6. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek 7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów 8. Nazwa pełna * / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia** 9. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki** 10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL** 11. Klasa rodzaju działalności ( PKD ) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 października 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności ( PKD ) - / Dz.. U. Nr 128, poz. 829 z późn.zm./ 12. Wielkość przedsiębiorcy - podać wg ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej / Dz. U. Nr 101 poz. 1178 z późn.zm. / B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA** 13. Kraj 14. Województwo 15. Powiat 16. Gmina 17. Ulica 18. Numer domu / Numer lokalu 19. Miejscowość 20. Kod pocztowy 21. Poczta C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI 22. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. deklaracja roczna q 2. korekta deklaracji rocznej q 3. załącznik D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) Wyszczególnienie Podstawa opodatkowania Stawka podatku wynikająca z Uchwały Rady Gminy Solina (ogłoszona w Dz. Urzędowym Woj. Podkarpackiego w zł, gr Kwota podatku w zł ,gr. ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy) D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW 1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków 23. ................... m2 24. .................,....... 25. .................,....... 2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych 26. .................... ha 27. .................,....... 28. .................,....... 3. zajętych pod budownictwo mieszkaniowe 29. ................... m2 30. .................,...... 31. .................,...... 4. zajętych pod budownictwo letniskowe 32. ................... m2 33. ................,...... 34. ................,...... 5. pozostałe grunty 35. ................... m2 36. .................,....... 37. .................,....... D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*) 1. mieszkalnych - ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m 38. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2 39. .................,....... 40. .................,....... * Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. 2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m 41. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2 42. .................,....... 43. .................,....... 3. zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m 44. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2 45. .................,....... 46. .................,....... 4. zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m 47. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2 48. .................,....... 49. .................,....... 5. pozostałych ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m 50. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2 51. .................,....... 52. .................,....... D.3 BUDOWLE 1. budowle (wartość, określona na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 - 7) 53. .................,....... 54. ............. 55. .................,....... E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU Kwota podatku Suma kwot z kol. D ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy ) 56. .................,....... F. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH F.1. ZWOLNIENIA Z PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI - art. 2 ust. 3 ustawy Przedmiot zwolnienia Powierzchnia lub wartość nieruchomości Kwota zwolnienia w zł, gr. 1.Nieruchomości będące własnością państw obcych lub organizacji międzynarodowych albo przekazane im w wieczyste użytkowanie, przeznaczone na siedziby przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i innych misji korzystających z przywilejów i immunitetów na mocy ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych 57. 58. 2. Grunty pod wodami płynącymi i kanałami żeglownymi z wyjątkiem jezior oraz gruntów zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych 59. 60. 3. Nieruchomości lub ich części zajęte na potrzeby organów jednostek samorządu terytorialnego, w tym urzędów gmin, starostw powiatowych i urzędów marszałkowskich 61. 62. 4. Budowle dróg publicznych wraz z pasami drogowymi oraz zajęte pod nie grunty 63. 64. F. 2. ZWOLNIENIA Z PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI - art.7 ust. 1 i art. 10 Przedmiot zwolnienia Powierzchnia lub wartość nieruchomości Kwota zwolnienia w zł, gr. 1. Budowle kolejowe stanowiące całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami, służące do ruchu pojazdów kolejowych, organizacji sterowania tym ruchem, umożliwiające dokonywanie przewozów osób lub rzeczy. wykorzystywane wyłącznie na potrzeby publicznego transportu kolejowego 65. 66. 2. Grunty zajęte pod w/w budowle 67. 68. 3. Budowle infrastruktury portowej, budowle infrastruktury zapewniającej dostęp do portów i przystani morskich oraz zajęte pod nie grunty 69. 70. 4. Budynki, budowle i zajęte pod nie grunty na obszarze części lotniczych lotnisk użytku publicznego 71. 72. 5. Budynki gospodarcze lub ich części służące wyłącznie działalności leśnej lub rybackiej 73. 74. 6. Budynki gospodarcze lub ich części położone na gruntach gospodarstw rolnych, służących wyłącznie działalności rolniczej 75. 76. 7. Budynki gospodarcze lub ich części zajęte na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej 77. 78. 8. Nieruchomości lub ich części zajęte na potrzeby prowadzenia przez stowarzyszenia statutowej działalności wśród dzieci i młodzieży w zakresie oświaty, wychowania, nauki i techniki, kultury fizycznej i sportu, z wyjątkiem wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej 79. 80. 9. Grunty zajęte trwale na obozowiska i bazy wypoczynkowe dzieci i młodzieży 81. 82. 10.Grunty wpisane indywidualnie do rejestru zabytków, pod warunkiem ich utrzymania i konserwacji, zgodnie z przepisami z wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej 83. 84. 11. Budynki wpisane indywidualnie do rejestru zabytków, pod warunkiem ich utrzymania i konserwacji, zgodnie z przepisami o ochronie zabytków, z wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej 85. 86. 12. Grunty we władaniu muzeów rejestrowych 87. 88. 13. Budynki we władaniu muzeów rejestrowych 89. 90. 14. Budynki w parkach narodowych oraz rezerwatach przyrody służące bezpośrednio osiąganiu celów z zakresu ochrony przyrody 91. 92. 15. Budowle w parkach narodowych oraz rezerwatach przyrody służące bezpośrednio osiąganiu celów z zakresu ochrony przyrody 93. 94. 16. Grunty w parkach narodowych oraz rezerwatach przyrody objęte ochroną ścisłą, częściową lub krajobrazową 95. 96. 17. Budowle wałów ochronnych, grunty pod wałami ochronnymi i położone w międzywałach, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej przez inne podmioty niż spółki wodne, ich związki oraz związki wałowe 97. 98. 18.Grunty stanowiące nieużytki za wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej 99. 100. 19. Użytki ekologiczne za wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej 101. 102. 20. Grunty zadrzewione i zakrzewione za wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej 103. 104. 21. Grunty stanowiące działki przyzagrodowe członków rolniczych spółdzielni produkcyjnych, którzy spełniają jeden z warunków: a/osiągnęli wiek emerytalny, b/ są inwalidami zaliczonymi do I albo II grupy, c/ są niepełnosprawnymi o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, d/ są osobami całkowicie niezdolnymi do pracy w gospodarstwie rolnym albo niezdolnymi do samodzielnej egzystencji 105. 106. 22. Grunty pracowniczych ogrodów działkowych, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej 107. 108. 23. Budynki i budowle nowo wybudowane bądź zmodernizowane, oddane do użytkowania, wykorzystywane przez grupę producentów rolnych na działalność statutowa, po uzyskaniu wpisu do rejestru grup - w okresie 5 lat od dnia uzyskania wpisy grupy do rejestru 109. 110. 24. Grunty położone nad napowietrznymi liniami energetycznymi, którymi zarządza Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (zwolnienie dotyczy lat 2003 - 2005) 111. 112. F. 2. ZWOLNIENIA Z PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI - art.7 ust. 3 Przedmiot zwolnienia Wartość nieruchomości ( określona na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 - 7) Kwota zwolnienia w zł, gr. Rurociągi i przewody sieci rozdzielczej wody oraz budowle służące do odprowadzania i oczyszczania ścieków 113. 114. G. ŁĄCZNA KWOTA ZWOLNIEŃ Kwota podatku Suma kwot z kol. F (należy zaokrąglić do pełnych 10 groszy) 115. H. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. 116. Imię 117. Nazwisko 118. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok) 119. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego I. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO 120. Uwagi organu podatkowego 121. Identyfikator przyjmującego formularz 122. Data i podpis przyjmującego formularz Pouczenie : 1. W przypadku nie wpłacenia w obowiązujących terminach kwot wynikających z niniejszej deklaracji lub wpłacenia w niepełnej wysokości, niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego , zgodnie z art.3a ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu administracyjnym w administracji ( Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 968 z późn. zmn. ). 2. Termin wpłaty : wpłacać obliczony w deklaracji podatek bez wezwania za poszczególne miesiące do dnia 15 każdego miesiąca na rachunek budżetu gminy Urząd Gminy Solina PKO BP S.A. O/Lesko 10202980 115170031