Do zadań Sekretarza Gminy w szczególności należy : 1/ Wykonywanie w imieniu Wójta funkcji kierownika administracyjnego Urzędu : a/ opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz uaktualnianie go w miarę potrzeby, b/ opracowywanie zakresu czynności dla kierowników referatów oraz dla poszczególnych stanowisk pracy, c/ sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy w Urzędzie, d/ rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami, e/ inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników, f/ prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie, g/ wykonywanie obowiązków w granicach udzielonego przez Wójta pełnomocnictwa.
2/ Zapewnienie obsługi prawnej Urzędu, a także zgodności wydawanych decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa.
3/ Nadzorowanie przestrzegania Instrukcji Kancelaryjnej.
4/ Nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli.
5/ Organizowanie współdziałania z sołectwami i osiedlami, a także jednostkami organizacyjnymi gminy.
6/ Zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy, w tym budżetu Gminy.
7/ Wydawanie wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych.
8/ Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi, współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
9/ Wykonywanie innych spraw zleconych przez Wójta.
|